Beste klant, waarmee kunnen wij u helpen?

Duidelijkheid & Transparantie

Door de jaren heen hebben wij vaak dezelfde vraag voorbij zien komen. Door de marktvertroebeling in deze markt en waar concurrentie vaak onverwachte bedragen extra vraagt, willen wij duidelijkheid verschaffen waar u voor betaald.

Wat zijn de bijkomende kosten als ik een wijiziging wil maken in het ontwerp (beeld of tekst).

Kort gezegd, het kost u niets. Wij vragen altijd aan onze klant waar zij naar opzoek zijn. Iedere opdracht heeft in feite een vast bedrag, wilt u tekst aanpassen dan doen wij dit gratis, wilt u foto’s wijzigen, dan doen wij dit ook gratis. Wij hebben een model ontwikkeld, waar onze primaire focus ligt bij de klant helpen. Wij geloven niet dat als wij de klant voor ieder stukje werk of service geld vragen, dit ook gezien mag worden als echt helpen.

Als wijzigingen aanbrengen gratis is, wat is dan het limiet?

Er is geen limiet in het aanbrengen van wijzigingen. Wij willen namelijk zelf ook alleen een product in de markt brengen als het aan de eisen en wensen voldoet. Wij vragen alleen aan de klant om met ons mee te denken, zodat er een efficiënte procesflow is.

Ik kwam via 1 van jullie klanten terecht op jullie website, maar ik vond het ouderwets eruit zien... Heb je recenter werk? Au!

Terwijl wij druk bezig zijn met het afronden van opdrachten voor onze klanten, willen wij ook voorbeeldcasussen tonen op de website. Hier zal nog een aparte sectie voor komen. 

Iedereen die ergens goed in is geworden, is begonnen als een nieuweling. Er is altijd een learning curve waar je onderaan begint. Zo dateren sommige van onze gemaakte websites al sinds 2009. Wij zijn bezig met een traject waar wij onze klanten met een verouderde website een nieuw ontwerp kunnen aanbieden dat aansluit anno 2020. E-mails in de gaten houden!

Hoeveel zou ik moeten betalen voor een logo?

Wij adviseren klanten, al voordat zij ons kiezen om eerst jezelf de vraag te stellen om hoeveel geld het gaat. Wat is het risico als je een logo drukt op al jullie drukwerk, website, buitenreclame e.d.? Wanneer het gaat om jaarlijks bijvoorbeeld 200.000 euro, zou het niet in verhouding zijn om op zoek te gaan voor een gratis logo of een goedkope 50 euro logo. Toch merken wij dat veel klanten graag kosten laag willen houden. 

Als je er over nadenkt, dan dringt het uiteindelijk wel door dat een logo van grote waarde is. Het logo is waaraan jullie klanten jullie direct herkennen, een logo kan een product extra waarde geven. Hebben jullie als bedrijf waarden dat bekend is bij jullie doelgroep, dan kan een logo direct een herkenpunt zijn. Dit kan ook het verschil zijn tussen het direct weggooien van een afhaallijst, of het bewaren en het doornemen van de prijslijst. Iemand die jullie afhaallijst bewaart, kan een vaste klant worden en daarmee voor vaste inkomst zorgen. Zo vallen er nog veel meer scenario’s te bedenken waar een logo van grote kan zijn. Dus hoe zou jij zelf deze vraag beantwoorden en wat zou jouw verwachting zijn als wij een logo voor jou ontwerpen?

Ik run een wellness centre. Werken jullie alleen voor horeca bedrijven?

Wij doen absoluut ook zaken met wellness centra of barbershops. Zo hebben wij ook contact of zelfs partnerschap met verschillende software bedrijven als Treatwell en Salonized. Zo bestaat ons klantenbestand dus ook zeker uit meerdere spa bedrijven! Diensten die wij veel leveren in deze branche is o.a. de drukwerk, wij zorgen voor een website dat de uitstraling van jullie bedrijf naar de klant toe communiceert.

Hoe kun jij je onderscheiden van concurrentie en er bovenuit springen?

Het is iets wat je altijd zult blijven zien, is er een succesvol concept in de markt dan ben je nooit lang uniek. Wij hebben altijd de marktverschuivingen van dichtbij meegemaakt, transformaties naar een Japanse restaurant, de geboorte van het all-you-can-eat concept, succesvolle concepten zijn zelden lang uniek. Daarom is het goed om jezelf af en toe vragen te stellen over je eigen bedrijf. Wat zorgt ervoor of zou ervoor moeten zorgen dat onze klanten ons moeten kiezen boven alternatieven? Hebben wij een meerwaarde t.o.v. de concurrentie? Deze meerwaarde, is iets waar klanten steeds meer waarde aan hechten. Zijn jullie de lekkerste? Bieden jullie de beste service? Hoeveel aandacht wordt besteed aan jullie gerechten van a tot z? Is er een unieke sfeer in jullie zaak?

Er valt eigenlijk geen zaak te bedenken waar marketing niet van waarde kan zijn. Marketing is een investering, waar je in veelvoud het geld terug kunt ontvangen. Een aantal voorbeeldvragen dat jij jezelf zou kunnen stellen is: Hoeveel klanten krijg ik nu binnen via thuisbezorgd dat ik liever via ‘direct leads’ zou willen ontvangen? Hoe overtuigd ben ik dat als nieuwe klanten ons eten probeert, er een postieve indruk zal zijn? Hoeveel procent van onze gasten komen na een eerste bezoek weer terug?

Een slimme investering begint en eindigt met een positieve rekensom en hierin denken wij graag met u mee.

Hoe komt het dat jullie zo ver onder de 'marktconforme' bedragen zitten?

Dit is een vraag met vele korte antwoorden. Wij zitten al in deze markt sinds 1986, Dit zorgt ervoor dat wij door de jaren heen steeds doelgerichter te werk gaan. Een andere grote reden is dat veel bedrijven simpelweg jullie als een project zien. Schatten zij het werk op voorhand dat het 20 uur duurt, vragen zij hier zonder schaamte 88 euro voor met 10% korting wat neerkomt op 80 euro (dit zeggen zij dan vol trots alsof zij jullie een goedkoop voorstel doen). Is het niet gelukt binnen budget, zal er meer budget nodig zijn… Dit heeft voor jullie als klant veel nadelen. Ten eerste kun je niet controleren of zij niet gewoon de nieuwste IP man film aan het kijken zijn onder jullie projecttijd, facebook, lange wc beurt, vriendinnetje appen, e.d. Uit ervaring als projectmanager weet ik dat de uren verantwoording naar de klant toe nooit eerlijk is. Daarom wijken wij af van een urensysteem waar wij klanten vragen om voor uren te betalen, maar zoeken wij een eerlijk bedrag waar klant een dienst heeft dat de klant winst bezorgt. Als derde grote reden, wil ik aangeven dat iedereen die bij Tangbo werkt of wilt werken, over enorme werkethiek moet beschikken. Wij zeuren niet over burn-outs, wij geloven er namelijk in dat burn-outs pas ontstaat op het moment dat je met tegenzin naar werk gaat. Gemiddeld stoppen wij per persoon zo’n 60 uur per week in Tangbo, hebben wij geen behoefte aan vakanties en kijkt zelfs de werknemers niet naar de uur salaris. Ondanks dat ons bedrijf al meer dan 30 jaar in deze branche bevindt, willen wij nog altijd onze klantennetwerk dolgraag uitbreiden.

Hoe bepalen jullie de prijs?

Onze focus ligt voornamelijk op het helpen van business groei van onze klanten. Wij zoeken naar een manier om een zo groot mogelijke toegevoegde waarde te zijn. Hoewel wij een bureau zijn dat probeert prijzen laag en betaalbaar te houden, kijken wij vooral wat voor baat u heeft om service bij ons af te nemen. Daarom denken wij graag met u mee welke diensten voor u echt waarde kunnen hebben.

Helpen jullie alleen Chinese klanten?

Dit is een vraag dat wij wel eens vaker krijgen en een imago waar wij vanaf willen. Wij helpen iedereen, nieuwe klant, vaste klant, Aziatische restaurant of Nederlandse pannenkoekenhuis. 

Wat is de levertijd voor drukwerk?

Op het moment van akkoord, is de standaard levertijd 7 tot 10 werkdagen. Als er bijvoorbeeld spoed zit bij de opdracht, dan kunnen wij aangeven bij onze drukwerkpartner om het proces te versnellen of voorrang te geven. De levertijd is dan ook vaak afhankelijk van de grootte van de opdracht. Logischerwijs heeft een grotere opdracht meer tijd nodig. Wij raden klanten altijd aan om tijdig met de opdracht te beginnen, zodat er geen overhaaste beslissingen worden genomen en er niet te laat geleverd word.

Hebben jullie naast werk nog wel tijd voor jullie hobbies?

Behalve dat wij goed willen zijn in ons werk, vechten wij ook voor onze eer met vrijdagavond voetbal en zaterdagavond mahjong. Wij geloven dat de manier waarop wij sporten, altijd terugkomt in de manier waarop je werkt. Op zijn zachtst gezegd: wij houden echt niet van verliezen. Woon je in Katendrecht, dan zul je ons misschien wel eens horen schreeuwen met hier en daar niet zo nette woordjes. Onze excuses.

Wat is het verschil tussen jullie en drukwerkdeal?

Kort gezegd: zij zijn een drukkerij (of hebben beter gezegd drukkerijen onder zich); wij zijn een ontwerpbureau. Zij printen of laten het ontwerp printen dat hun aangeleverd word, wij denken mee in hoe jullie het bedrijf verder kunnen groeien met verschillende mogelijke diensten.

Kunnen jullie ook ervoor zorgen dat ik hoger kom op Google?

Dit is een simpele vraag met een vrij complex antwoord. Voor een website om hoog te ranken op google, is het afhankelijk van meerdere variablen. Het is afhankelijk van concurrentie, hoeveel verkeer u al heeft of zult ontvangen op de website, keywords dat gebruikt word, hoe semantisch uw website is opgebouwd, een goede sitemap structuur, hoeveel content de website bevat, of er via social media een campagne wordt gevoerd en meer. Wij merken dat veel ‘marketing’ bureaus hun klanten ‘beloven’ hoog te ranken. Dit is eigenlijk ook een groot stukje bluf. Je kunt veel tijd steken in een campagne, of niet veel. Hoeveel waarde je uit zo’n campagne kunt trekken en hoeveel tijd energie geld het gaat kosten zal doorslag moeten geven of het voldoende toegevoegde waarde heeft. Uiteindelijk is een duidelijk en goed geplande strategie van groot belang.

Ik wil boven google staan met de zoekterm: Japans restaurant Rotterdam

Veel restauranteigenaren verwachten of worden beloofd dat zij op deze zoekterm bovenaan kunnen staan. Veel ‘SEO-bedrijven’ beloven ook dat dit kan, of dat het tijd nodig heeft. De realiteit verteld dat je niet boven websites als tripadvisor zult komen, of populaire food blogers. Daarom is wat veel SEO-bedrijven jullie voorleggen, ook onjuist.

Moet ik eigen foto's aanleveren of hebben jullie foto's voor ons?

Wij hebben een foto database bestaande uit veel verschillende gerechten. Wij zoeken altijd naar de meest kost-efficiënte manier voor onze klanten. Maar door de jaren heen wanneer veel van de klanten gebruik willen maken van onze foto database, betekent het ook dat ook een ander restaurant met dezelfde foto’s aan de haal gaan. Op het moment dat meerdere restaurants dezelfde foto’s gebruiken en de klant dit herkent, verlies je in zekere zin geloofwaardigheid.

Klanten die bijvoorbeeld op jullie website of drukwerk bekijken, wilt een goede impressie hebben wat jullie als restaurant te bieden hebben. Wil je een echte impressie geven van je restaurant, dan zou je ook je eigen foto’s moeten gebruiken. Daarom adviseren wij klanten vaak ook om gebruik te maken van onze fotografie service of zelf foto’s te maken. Wat wij wel vaak merken, is dat op het moment dat klanten zelf foto’s schieten; dat er veel inconsistentie is, er is geen goede witbalans, er moet veel post productie uitgevoerd worden. Kort gezegd, er is vaak geen match in foto’s en restaurant uitstraling en er moet nog veel nabewerkt worden. 

Wanneer u ervoor kiest om foto’s door ons te laten maken, is het ook belangrijk om eerst goed te bespreken welke ‘deliverables’ er allemaal zijn. Foto’s zijn vaak ook multifunctioneel. Het kan gebruikt worden voor advertenties, analoog of digitaal. Voordat er foto’s gemaakt worden, moet de doeleinde bekend zijn.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google