Website met online booking systeem

GlowWell Spa

harmonious healing environment for all to enjoy

View Project
We serve and pamper our guests in the most indulgent way. We have an harmonious healing environment for all to enjoy. Everytime you enter GlowWell we promise you will gain an exquisite experience.

Introductie

GlowWell is in maart 2019 geopend in De Pijp te Amsterdam. Destijds hadden wij behalve diverse drukwerk, ook de website ontworpen. In een jaar tijd heeft GlowWell een geweldige groei gekend. Zij zijn o.a. uitgeroepen tot ‘Top Rated Spa’ van 2019.

GlowWell is een spa dat mikt op het leveren van de beste service voor alle klanten. Behalve dat het team ervaren is op het gebied van ‘body massage treatment’ en ‘facial beauty treatment’, gebruiken zij ook top producten. Je kunt zeggen dat GlowWell mikt op de volledige ervaring waar alle zintuigen positief geprikkeld worden. In mijn korte bezoek aan GlowWell kon je direct zien dat zij ‘the experience’ heel serieus nemen voor hun klanten.

fig. bord spel om creatieve ideeën te genereren. De uitdaging is om naar verschillende gewenste situaties toe te werken met positieve gevolgen.

7 uitdagingen

Terwijl GlowWell een succes werd in het eerste jaar, kon je zien dat de ontworpen website geen goede match had met hun merkidentiteit. Terwijl zij mikken op het leveren van een top ervaring voor hun klanten, had de website een saaie uitstraling; het was niet veel meer dan een website met verschillende pagina’s, wat informatie en afbeeldingen.

Er was dus werk aan de winkel.

Uitdaging #1: De website moet een uithangbord zijn waar wij voor staan en een connectie met onze klant vinden.

Uitdaging #2: Er moet een booking systeem op onze website geplaatst worden dat synchronisatie heeft met Treatwell, de ‘learning curve’ mag niet te hoog zijn en het bedrag moet het waard zijn.

Uitdaging #3: De call-to-action (booking) moet simpel te bereiken zijn. Informatie en navigatie moet duidelijk zijn.

Uitdaging #4: Er moet synchronisatie zijn tussen onze social media kanalen en de website.

Uitdaging #5: Concurrentie in Amsterdam is groot en wij hebben onze eigen unique selling points. O.a. onze werkwijze, onze producten, onze service & het team. Dit moet terug te vinden zijn in de website.

Uitdaging #6: Er zit spoed in de opdracht. De huidige booking systeem van Treatwell vraagt een hoge commissie en remt ons in onze marketing strategie.

Uitdaging #7: Onze huisstijl moet erin terugkomen. Een match tussen onze zaak en website. “basic colour of green, chic and trendy.”

Inspiration / Ideation / Implementation

Salonized Booking System

Met verschillende opties als booking systeem, is het belangrijk om voor- en nadelen af te wegen. De 4 opties die wij naast elkaar hebben gelegd zijn:

  1. Woocommerce Bookings
  2. Bookly
  3. Treatwell
  4. Salonized

Punten die wij meenamen in de uiteindelijke beslissing, waren gebruiksvriendelijkheid en de prijs. Wij hebben hierin ook contact opgenomen met alle partijen, waar Salonized bereid was een partner programma met ons te starten. Wij kunnen nu onze klanten € 75,- euro korting kunnen bieden. Salonized heeft ook een synchronisatie met Treatwell waardoor de overstap minder radicaal is.

Resultaat

Meer weten?

Contact

Hebben wij een match?

Neem vrijblijvend contact op zodat wij uw vragen kunnen beantwoorden of u van advies kunnen voorzien.

CONTACT
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google